«Κάθε τέχνη έχει τις ρίζες της στο ανθρώπινο μυαλό,
περισσότερο στις αντιδράσεις μας παρά στον ίδιο τον ορατό κόσμο, και ακριβώς επειδή η τέχνη είναι ¨αντιληπτική¨,
όλες οι παραστάσεις αναγνωρίζονται από το ύφος τους».
E.H.Gombrich, Art and Illusion

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Γυναίκα με Μαργαριταρένιο Κολιέ, περ.1665, Πινακοθήκη Βερολίνου

Ο πίνακας χρονολογείται περίπου το 1665 και βρίσκεται στην Πινακοθήκη του Βερολίνου. 
Η σκηνή, όπως στα περισσότερα έργα του Βερμέερ, διαδραματίζεται σε έναν εσωτερικό χώρο σπιτιού. Η σκηνές με κυρίες στην τουαλέτα τους είναι δημοφιλείς στην Ολλανδική τέχνη του 17ου αιώνα. Το φως που μπαίνει από το παράθυρο αριστερά φωτίζει το δωμάτιο και το πρόσωπο της γυναίκας, ενώ οι κουρτίνες και το φόρεμα της κοπέλας είναι χρωματισμένα σε κίτρινους τόνους. Το κίτρινο χρώμα μπορεί να παραπέμπει σε γυναίκες ελαφρών ηθών.  Η κοπέλα παρατηρεί το είδωλο της σε ένα μικρό καθρέπτη που βρίσκεται κρεμασμένος απέναντι της δίπλα στο παράθυρο, ενώ η έκφραση της μοιάζει να δείχνει ικανοποίηση. 
Τα αξεσουάρ της τουαλέτας στο τραπέζι συνθέτουν μια όμορφη νεκρή φύση, ενώ παράλληλα συμβολίζουν τη ματαιοδοξία, τα γήινα αγαθά και την υπερηφάνεια. Τα μαργαριτάρια, επίσης, στο λαιμό της κοπέλας συμβολίζουν τη ματαιοδοξία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

My favorite paintings etc.

My favorite paintings etc.
Η Άνοιξη, περ.1478, Ουφίτσι, Φλωρεντία, Μποτιτσέλι.

Η Αφροδίτη και ο Άρης, 1485, Λονδίνο, Μποτιτσέλι

Η Γαλατού, 1660, Ρέικσμουζέουμ Άμστερνταμ, Vermeer

Μεταννοούσα Μαγδαληνή{με κερί που καπνίζει},1635-7,Λος Άντζελες,George de la Tour

Pietà, 1499,Βασιλική Αγίου Πέτρου, Βατικανό,Michelangelo