«Κάθε τέχνη έχει τις ρίζες της στο ανθρώπινο μυαλό,
περισσότερο στις αντιδράσεις μας παρά στον ίδιο τον ορατό κόσμο, και ακριβώς επειδή η τέχνη είναι ¨αντιληπτική¨,
όλες οι παραστάσεις αναγνωρίζονται από το ύφος τους».
E.H.Gombrich, Art and Illusion

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Γυναίκα που γράφει γράμμα, 1665, Εθνική Πινακοθήκη,Ουάσινγκτον


Ο πίνακας "Γυναίκα που γράφει γράμμα" χρονολογείται το 1665 και βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον. 
Σε ένα εσωτερικό χώρο ενός σπιτιού απεικονίζεται μια γυναίκα καθισμένη μπροστά από ένα τραπέζι με το βλέμμα της στραμμένο προς τον θεατή, ενώ συγχρόνως γράφει ένα γράμμα. 
Φοράει μια κίτρινη ζακέτα με γούνινο τελείωμα στις άκρες. Το ίδιο ντύσιμο βλέπουμε και στον πίνακα "Γυναίκα με μαργαριταρένιο κολιέ", ενώ δεν αποκλείεται να πρόκειται για την ίδια γυναικεία μορφή. Το κίτρινο χρώμα είναι από τα αγαπημένα του Βερμέερ αλλά στους πίνακες ο συμβολισμός τους παραπέμπει σε γυναίκες ελαφρών ηθών. Το γράμμα υποθέτουμε ότι είναι ερωτικού περιεχομένου. Στο τραπέζι μάλιστα υπάρχει νομισματοθήκη. Υπάρχει η ιδέα της ματαιοδοξίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

My favorite paintings etc.

My favorite paintings etc.
Η Άνοιξη, περ.1478, Ουφίτσι, Φλωρεντία, Μποτιτσέλι.

Η Αφροδίτη και ο Άρης, 1485, Λονδίνο, Μποτιτσέλι

Η Γαλατού, 1660, Ρέικσμουζέουμ Άμστερνταμ, Vermeer

Μεταννοούσα Μαγδαληνή{με κερί που καπνίζει},1635-7,Λος Άντζελες,George de la Tour

Pietà, 1499,Βασιλική Αγίου Πέτρου, Βατικανό,Michelangelo